Thursday, January 12, 2012

pagi pagi cuak passport hilang


dari sesudah subuh tadi tak dapat tidur duk membayangkan lokasi sebenar paspport tersayang. nmpak sangat dah lama tak bejalan sampai passport boleh misplaced. habih dah selongkar traveling beg n kotak kotak harta karun, namun hampa.

bila cuak tahap maksimum, terus tanya pakcik google camne kalau passport hilang. dan dari semua review yang dibaca, DAMN rasa nak nangis. susah rupanya kalau kehilangan passport. lebih susah dari hilang ic. sebulan pun belum tentu siap. Apakah???? dah nk travel lagi beberapa minggu dan passport boleh pulak hilang dan kalau buat report hilang pun passport takkan siap dalam masa sebulan... bye korea!!! nangis.

tapi hati kental perjuangan tetap diteruskan, mana boleh putus asa kan, terus cepat cepat dial 03-888 01000 (tekan 1)

saya dengan suara tahan nangis : Puan, passport saya hilang dan saya nk travel dalam masa 2 minggu..
petugas IMI : bila dan macamana boleh hilang?
saya : ntah. harini nak p renew, bila cari tak jumpa..
petugas IMI : dah expired ke?
saya : dah.. sebab tu nak renew
Petugas IMI : oooo.. kalau dah expired takpelah, prosuder macam biasa, datang jek kaunter buat passport baru. tapi makesure dah expired la..
saya : betul kak? betul ni??? (terus tukar jadi kakak sebab baik melegakan hati)
petugas IMI : ye, tapi makesure dah expired tau.
saya : terima kasih kak.

Syukur lega tak terkata.. letak telefon kira dengan jari bila tahun buat passport dan saya yakin passport dah hampir expired sebelum ke Beijing 2010 dan passport tu saya buat masa nak ke Turkey dulu dulu... lega! 

kalau tak, MEMANG NANGIS LA!!!!





4 comments:

  1. bestnye.alhamdulillah la kalau mcm tu, boleh la pegi korea dengan hati yg lega :)

    ReplyDelete
  2. fuyooo..babymoon ke korea...bawak balik tanah korea sesudu untuk saya boleh??

    ReplyDelete
  3. Ctzainal: alhmdulilah sgt.. Passport dh siap pun.

    Dna: sesudu jek? Mngidam ke apa ni?

    ReplyDelete
  4. wah preggy pon naik flight ek? bestnye dpt pegi koreaaaaaaaaaa!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..