Sunday, October 31, 2010

be BOLD



hrtu kn hp ilang kn. bukan sony yg buruk malah HTC Diamond LE yang aku baru nk sayang2. 3 hari sebelum peristiwa kehilangan aku tukar pakai maxis kt HTC. bila bersimkad maxis bermakna anda adlah HP kesayangan yang penting. tba2 rasa sayang kt HTC sebab mahal weh klong bagi HTC tu..more than 3K, tpi sbb aku payah nk sms, aku pki jek la sony 595 tu, HTC wat second HP jek. bila aku muuuuuuuuuuuuula terasa sayang kt HTC, dia p mnhilangkn diri lak. aku la yang salah, konfem aku p letah HTC ngn solex ats krta masa nk tutup gate, ntah jatuh kt mna2 ntah. bla dh sparuh jalan baru teringat, aku berdoa la smoga HTC berada d rumah bila aku balik. hammmmmpeh! mmg dh xde. rezeki sape la gamaknya kn..?

pastu merajuk terus x pki HP 3 hari. aku malas amt nk bli HP sekrg ni, serious banyak2 brjenis HP yg kuar, xde satu pun berjaya m'WOW kn aku. xde! aku mmg stuck kt nokia sahaja n las nokia yang berjaya m'WOWkn aku adlh 6500s. lepas khilangan nokia 6500s tu mmg aku ada gak try2 pakai sony, tp x nikmat la..jdi mmg x beli HP sejak itu. xde selera jadi pakai HP umi la. e2 yang klong kesian tgk lantas diberinya HTC Diamond LE. ilang pulakkk.



kaklong n umi cukup kenal prangai aku ngn HP, dlu masa kat matrix, time kawan2 pki 3310, aku dh pakai 8250, buterfly yang lampu kaler biru. masa tu HP kn lampu kaler kuning ijo je kn..bajet canggih la. pastu 2003 bila release 6230 dan dan tu jugak aku nak beli. sbb hensem. pastu 6230 tu aku pakai brtahun2. siap 2x bli HP yang sma sbb dia je yg WOW pada masa tu. perasaan bila naik bus p kuliah, HP ko sorg je yg true tones boleh nyanyi2 smpi zaharin jeles sbb dia nk bli jugak, tpi aku dh bli dlu..pastu pakai seminggu HP jatuh dlm lubang sbb lewat2kn maghrib pastu terus ajk zaharin p KK bli sbijik lagi yg sama. nasib ada.


ni ha 6230 yg dimaksudkn..ingat x? hensem kn..? pda zaman kejadian, ini la yg amat hensem. sungguh. beli tnpa ragu ragu on the spot sebaik d launch.

berbalik kpda tujuan asal entry =)
bila HTC dh ilang, automatic la num maxis pn ilang kn..jadi kna p maxis centre gnti simcard. dh la nk p maxis cente harus mnunggu my other half sbb dftar bwah nama dia..tba2 terasa aku tidak berkuasa d c2 ye. alang2 dh wat simkad baru, aku trus tukar num baru la..senang nk delete yg mana x penting. my other half pn tukar num, jdi gudbye org gilak. awak xkn dapat kacau2 cintahati saya lagi. dh dpt num baru msg la kaum kerabat bgtau num baru kn. kaum kerabat tersebut adalah umi dan kakcik juga kaklong jek..yg jauh2 dimata.

KL:lawa num, msti hp pn lawa ni..
me:pki sony umi, x lalu nk bli hp.
KL:VIVA x lawa ke?
me:klu free trpaksa la lawa
KL:apple x lawa?
me:payah nk sms time drive nti.
KL:pki hp apa ni?
me:sony buruk tu la.xde selera nk bli baru
KL:muka yg nk pki hp buruk..x caya eh!
me:tolong la caya lg..yg xde mud nk bli hp. nk hp ayh boleh?
Kl:ok2, perrrrcaya la.hahaha.

2 hari selepas kejadian

encikX: kmi ada curier untuk cik siti, nk d htr ke alamat tertera ke?
me : oooo, x payah, sya xde kt rumah. boleh encik htr ke sekian sekian sekian?
encikX: maaf la cik siti, dh petang. kmi boleh htr ke kawasan trdekat jek.
me: ok la klu cmtu, esok la saya p amek kt opis d kajang
encikX: ok2. terima kasih

aku kn demam kn harituh...tapi gagahkn dri jugak p kajang sbb nk amek parcel tu..jeng jeng jeng la jugak..msti kaklong yang pos apa2 ni..sbb bliau jek yg rajin pos pos bagai ni. HP kah? duk tbayang E72 atau VIVA dlm kpla. bla bukak parcel....

jeng jeng jeng



humangaiiiiiiiii . BB BOLD 9700 ye.. hahaha. yezza yezza kejap. knpa eh aku x berminat ngn BB ni? ada cerita jugak kot plus payah nk tekan sms la...ni kaklong kata hadiah sempena hari kanak2sedunia dan ubat demam. ubat demam camni, mggu depan nk demam lagi la..hahaha. terima kasih kaklong..ada kakak camni, berbaloi baloi kn...? so Bibies, sila jangan hilang la ye...sial berbakti dengan penuh jiwa raga.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..