Wednesday, October 6, 2010

paruparu adam




Adam sudah 8 bulan 2 hari. dan harini Adam warded at HTAA kerana dijangkiti kuman pada paru parunya. apakah?

td pagi bawak Adam g klinik ibu dan anak apoiment rutin sempena berusia 8 bulan. sebetulnya Adam dah 8 hari demam. dh bawak g private clinic dan dh bg mkn ubt. tapi demam Adam x mau juga baik. jadi hrini bila aku gtw Dr ank saya dh smnggu demam dan bila Dr mlihat suhu bliau, OMG, 38 degree. sangat demam occay. den bliau mmbebel macam saya x sayang anak saya. knpa x gtw awal2, knp bia, knp knp knp..padahal tdi masa misi muka masam tuh suh timbang berat, dah ku khabarkn padanya, anak saya demam. dia jugak yng suruh tggu hingga number dipanggil. den En Dr wat surat Adam dirujuk ke HTAA. seram seh..

terus bawak kete lajulaju ke HTAA n bila d sinar X kan, ye keputusanya paru paru ada berkuman. ksian Adam kena Xray bagai walhal baru 8 bulan, dan aku sepanjang hari seolah2 ibu tunggal yang huruhara mnguruskan dua anak tnpa suami disisi. ngn Qysara yang sgt kelamkabut. O pngalaman! tpi serius sedih kn..nk mnitik air mata tgk kesengsaraan Adam. tjerit2 dia time drang amek darah dia, time kena paksa baring2 untuk dsinari sinar X, mesti dia rasa sakit bila org sentuh dia kuat2 tapi dia x boleh nk cakap kn.. nangis siap airmata kpiluan lagi. pastu siap kali misi o Dr nk amek dia, dia akn mmpertahankn diri dengan memeluk aku o nenek skuat2 hati smbil kaki memanjat2 perut dan mnangis seolah2 jgn dilepaskan..aku faham,tpi x boleh sayang, adam kena kuat untuk sihat.



kesian la. dah la drang misi, bukan wat krja penuh kelembutan, lebam lebam. ye lebam-lebam, kata ganda mnunjukkn banyak lebam hasil try n error mncari urat. bukan hanya ditangan malah di kaki juga ye. sunggh kasihan pada Adam. semoga esok bila result darah keluar, Adam adalah sihat. xmau la dia sakit2, aku jadi macam sgt hiba la. dan dan merasai perasaan seorang ibu yang anaknya bernasib lebih malang dari Adam. semoga semua kanak kanak d mana jua berada sihat sejahtera dan gembira.



dan wad kanak-kanak sungguh mengasihankan la.. mcmana la perasaan akak d kiri Adam yang anknya ada Anemia, di kanan Adam mummy muda yang anknya trpaksa masuk wad 3minggu sekali untuk tukar darah. tentu perasaan drang sama juga seperti aku kn..susah hati!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..