Thursday, January 26, 2012

Bertandang sambil mabuk


Settel sudah majlis bertandang ahad yang lalu.. Tamat dah episod pening pening kepala pk hal hal kenduri kendara. Majlis selesai walau tak berapa nak sempurna seperti yang dirancang.. Penyebab majlis tak berapa sempurna adalah pengantinperempuan sendiri. Ye, saya yang salah...

Kesilapan yang saya tak sengajakan...

Memandangkan bertandang adalah bersifat beregu, saya sepatutnya smpi rumah pengantin jam 2, tapi tapi jam 2 pengantin masih muntah2 habih comot makeup, pukul 245 baru bergerak ke rumah mertuaku.. Dan dan sampi pengantin lagi satu pun sampi... Ribut!

Makan beradap jugak tak penuh dengan adab sebab bride asyik nak pengsan kepanasan, makan smpi peluh2 tahan nak muntah.. Hazab!

Lepas makan beradap pengantin terus masuk bilik air muntah dan cuci makeup. Bila tetamu datang cari pengantin, pengantin sedap bergolek atas katil. Penyiksaan!

Alahan saya, masih ditahap selamat kalau nak dicompare dengan sesetengah orang.. Tapi saya rasa hazab sangat..smpi dah tercakap ngan encik suami ini adalah anak tunggal kami. Segera berharap supaya baby adalah kembar 3.. Jadi lepasni tak payah mengandung lagi... Teruk!!

Sepanjang minggu saya asyik makan muntah tidur makan muntah muntah tidur. Makanan saya hanya roti bakar dan nesvita nestum. Itu je yang saya lalu selang seli dengan air buah. Nasi? Muntah! Selalu terjaga malam sebab lapar dua tiga kali. Bukan saya je yang tak tidur, encik suami jugak. Kadang2 dia urut2 sambil pejam mata. Saya tahu dia ngntuk. Hihi.

Lusa atau lusa selepas lusa, cadangnya nk scan baby.. Dah 2 bulan.. Dah boleh scan kan? Saya risau nak terbang jauh sebenarnya.. Harap sangat yang baby adalah super kuat tak macam saya..

Sekian update rojak bermacam rasa dari saya yang tgh tunggu encik suami bangun nak balik JB smbil layan Mann.


4 comments:

  1. bila baby dah kuar nnt mesti dah lupa sakit semua tu..=)

    dina pun teruk gak alahan dulu..sebut je shopping complex mana kat kl, semua dina penah muntah!!hahaha..

    ReplyDelete
  2. wahhh..unik pengalaman awak ni..care awak cite mcm xsempat je nk beroutdoor photoshoot~ mesti x larat dh...take care :)

    ReplyDelete
  3. Deena : serik cm saya x?

    Lissa : jgnkn outdoor, indoor pun xde..

    ReplyDelete
  4. boleh tahan jugak alahan tu...
    jaga diri baik2 tau... ^_^

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..