Wednesday, July 25, 2012

RAMADHAN YANG BERBEZA

SALAM RAMADHAN
dan selamat berpuasa semua..

ALHAMDULILAH,
harini ramadhan ke 5 dengan baby dalam perut.
ALHAMDULILAH,
selamat 4 hari puasa.. 1 hari dah kantoi sebab pagi2 dah pitam.
ALHAMDULILAH..

Ramadhan kali ni sangat berbeza bagi saya.

saya berpuasa sebagai isteri.. ALHAMDULILAH.
saya berpuasa sebagai bakal mak.. ALHAMDULILAH.
saya berpuasa tanpa UMI.. SEDIHHHH!!!!!

perasaan pertama kali sebagai isteri saya rasa biasa biasa saja. ahaha.. yg lainya, sbb kena pk nk masak apa untuk suami walau suami dah bagi amaran jgn masak. berdua, baiknya beli saja kan.. pastu sahur kalau dulu dah siap semua baru orang kejutkn saya bangun, sekarang saya kena bangun dan siapkan untuk suami. dan Alhamdulilah, suami saya lansung tak cerewet, tak memilih, tak banyak songeh. masak apa saja, dia makan. tapi sebagai isteri, tak kan la nak amek kesempatan hari hari kan.. kena la ada semangat nak memasak, tapi nk penuhi selera pantai timur dia, memang diluar kemampuan saya sekarang.

pertama kali sebagai bakal mak, tak tahu nak cakap camne.. lapar, mmg la puasa kena lapar kan.. letih, kalau tak mengandung pun letih. cuma skrg triple letih. pertama kali ke berpuasa dan ke bazar, saya hampir pitam. badan dah mengigil gigil berpeluh. tunggu waktu berbuka dengan linangan air mata. siap terlentuk kat meja makan. memang teruk. sahur pun kna paksa makan banyak sebab pk kan anak.. klu ikut saya, susu sudah cukup.

pertama kali tanpa umi... memang haru biru sedih semua bercampur. nak makan itu, nak makan ini, terus otomatik airmata gugur. semalam, saya teringatkan lompat tikam umi, terus pejam mata rapat2 ubah fikiran ke lain.. harini, saya teringatkan puding sabrina umi.. rasa mnyesal yang x sudah sebab tak salin dari umi. kalau ada umi, mesti hari hari puasa saya tak seteruk ini. hahah. sebab mesti umi yang masak n uruskan segalanya.. kali ni, saya kena uruskan diri sendiri yang berbadan dua, uruskan suami dan uruskan adam yang lasak kemain. memang capek!

semoga DIA permudahkan segala urusan saya sepanjang Ramadhan ini.
semoga Ramadhan kita, bukan setakat menahan lapar dan dahaga sepanjang hari..




4 comments:

  1. Semoga awak tabah menghadapi ramadhan tahun ni.
    Saya yg baca pun sedih inikan awak yg lalui.

    ReplyDelete
  2. Dear...
    Berbeza kan berpuasa tanpa umi disisi...julia fhm perasaan dear...doakannya selalu ye...
    Mcm mana baby dlm pwot dear? nak tanya neh...dear ada x simptom2 kecil nak bersalin mcm sakit di tengah2 kelangkang...sakit mcm kena lepas sunat hahahhahha....kelakarkan...itu yg ju hadapi 3 hari lepas...today x terasa sgt...kawan ju yg bersalin kata itu petanda awal tuh suh berjaya...nak tau cm ne keadaan dear plak...story2 ye nanti :D

    ReplyDelete
  3. kita kena kuat dear.semalam masak utk hubby,rasa nak pitam pun ada.lutut lemah semacam jek.tp pk nnt xde makanan, so kena kuat gk.lucky la hubby tolong potong2 apa yg patut..huhuhu

    ReplyDelete
  4. hey funny, I just discovered your blog, and really love it!!! You have a great style and are really inspiring. Definitely have a new follower and a fan! If you get a chance pop up by my page, maybe you would like freshwater pearl jewelry.You can visit our freshwater pearl necklace. and our sterling silver pendant have good quality.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..