Friday, April 5, 2013

ANAK PEREMPUAN YANG DIPINJAMKAN

Anak perempuan kesayangan sudah besar. Seharian habiskan masa bersama, pastu bila nak tidur sembang sembang buat konklusi tetiba tersedar eh, macam banyak yang tak dibuat harini..rugi rugi..

Kadang kadang terlalu bz sampai terabai anak yang seorang itu. Menyesal. Dan sekali lagi mommy berdrama mintak maaf kat anak penuh penyesalan. Harapnya esok mommy boleh bagi yang terbaik untuk anak perempuan mommy.

Masa yang berlalu laju laju buat kita rasa sempat ke nak didik anak dan bagi yang terbaik untuk dia...? Mampukah kita pikul amanah yang maha memberi dengan cara paling baik? Tergalaskah bahu nak mencorak agar nanti amanah ini akan dikembalikan dengan keadaan paling sempurna kepada pemiliknya?

Kata bijak pandai....

Bila berdepan dengan anak perempuan, bayangkan kita berdepan dengan bakal isteri. Adakah menantu kita nanti akan mendapat isteri yang solehah?
Bayangkan kita berdepan dengan bakal ibu, adakah cucu kita kelak bakal mendapat ibu yang mithali?

Simple tapi dalam. buat si emak kecut perut.

Adik, mommy akan berkorban segalanya untuk Adik, Anak Perempuan mommy. Mommy akan buat yang terbaik dengan izin pemilik adik dan pemilik mommy. Adik membesar dengan baik ye sayang.... Jadi seperti lebah yang akan bawa mommy and ayah ke syurga. 




She is my daughter.
Gift that grow up to be my bestest friend that lasts a
L.I.F.E.T.I.M.E





5 comments:

  1. tetibe teringat kat anak kat umah plak..huhu

    ReplyDelete
  2. teringat dgn anak & ibu yg membesarkan kita..

    ReplyDelete
  3. nih yg nak pinang si aisy awal2 nih....copppppp! hehhehe terharu rasa baca...kalaulah semua mak kt dunia nih mcm mama aisy wahhhhhhhhhh sgt2 bangga sang pemilik kekal iaitu Allah :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..