Friday, November 26, 2010

dua alam tapi bukan katak (n3 18PL)


aku masih x puas hati. smlm x pasal2 aku myumbang utk kutipan 2 Alam..tggi jugak tahap ingin tahu aku kn?? ye la klu dh d promo dan di sogok dgn bgitu dasat, x kn la x teringin nk tahu kisah sebenar kn?menggigil gigil ke aku masa beli tiket smalam?? harus la mggigil beb, yg jaga cashier hensem! aku nk bli tiket pn malu2 alah tau..tebalkan jugak g bli dgn harapan dia ingt aku student seni teater dri U yg d pksa wat rview pasal filem ni..bo camtu?? aku saaaangat x tahan bca artikel ni. dri intro smpi ke habih, aku mloya kehairanan. knpa eh dia sanggup wt statment cenggitu??

apakah sifat luar biasa yg brlaku dlm filem trsebut?? klu nilai pnceritaan yg mngairahkan, aku faham la kenapa. mmg gairah la kn.. klu asyik2 aksi kt PUB, ats katil, dlm kereta, dngn pakaian mcm xde bajet, bunyi bunyian yg mnyeramkan..gairah x?? tmbah lagi diaolg dialog seperti "..kata nk main 8 round, baru sround dh kalah.." "..ok, giliran ko pulak main ngan dia.." "..you ni power lah.." mmg la ghairah kn. dan itukh yg ko warwarkan bahawa 2 Alam memajukan bangsa?? ko rsa klu dapat wat filem aksi dalam tab mndi itu mmjukan bngsa ke? sungguh kreatif dan luar biasa gaya pemikiran mu wahai Dr..

Dh la filem bergenre seram. seram kt mn ntah? seram melihat aksi Suhaillah Salam ye la..mmg seram! Dialog pun seram. cerita xde moral lnsung..stakat ko nk wt crta org jahat mati x sempat tobat pastu mayat jadi berat, masuk kubur ada ular, dah amat banyak la wei. dgn gaya pnceritaan cmtu, cane la smpi hati target 40juta?? mujur aku x mnghairahkn mcm ko..klu x, mmg filem aku pn pecah pangung la.

pernah x korg tgk filem arah david teo, ok, david x bape hnsem jadi tukar. filem arahan syamsul yusuf o ahmad idham, tba2 kuar muka drang scara terang lagi nyta kt screen panggung? x penah kn?? lain la ko plakun!! ko nk tayang rambut ke apa? tba2 aku emo.. aku boleh disaman malu x??? ok, aku mmg anti bliau. dia yg wat drinya mnerima kritikan smua org..blagak sgt, itu la!

Mgmbil kata kata  DRR dm blog bliau (Rugi sepanjang zaman sekiranya rakyat Malaysia tidak ke panggung dan seterusnya melihat filem yang bakal mengubah lanskap indstri filem dan hiburan di Negara ini.) aku mnyeru seluruh rakyat malaysia, indonesia, brunei dan singapura termasuk rakyat  nepal, bangla, dan vietnam walau di mana anda berada utk pergi myaksikn 2 Alam.

aku tak rugi yg pastinya..



2 comments:

  1. x rugi pon lau x tgk... nyampah tgk iklan dia...

    ReplyDelete
  2. rugi la BG85...x akan jumpa dah filem seropa ni zaman ni..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..