Sunday, May 9, 2010

sayang umi

.. SELAMAT HARI IBU, UMI..

Umi, Yang tak tau nk cakap macamna, Yang sayang umi sangat sangat tapi yang selalu buat umi susahkan? Yang x boleh jauh2 dengan umi lama2, Yang x boleh xde Umi lama..Yang tipu je klu Yang cakap Yang boleh berdikari sendiri. TIPU.

Umi buat segalanya untuk Yang, Yang nk makan apa pun Umi masakkan. harituh umi wat Cheese Kek untuk Yang. Kunun nak suprisekan Yang sbb Yang suka makan kek, Umi susah2 p kedai bli bahan wat segala tapi Yang marah umi, Yang bukan marah Umi buat kek, Yang x mau Umi penat. Yang kesian kan Umi, kan kita boleh beli kek tu..tpi Umi cakap umi nk try wat sbb Yang anak Umi suka makan.niat Yang baik, tapi cara Yang selau x betul kan? Umi masak banyak2 nak bagi Yang makan walau Yang sibuk nak diet sbb umi kata Yang dah kurus. Umi tau x, Umi dah wat Yang gemuk makan masakn umi?

Segala pakaian Yang pun, Umi yang kutip n basuh, umi sidai, lipat dan susun. selalu Yang nak pakai baju, mesti kena mintak kat Umi dan Umi ambilkan. baju keje pn Umi sibuk nak gosokan untuk Yang. Umi kata yang penat keje, jadi Umi nak buat semua. kalau Yang nak g mana2, Umi la yang sibuk2 packingkan barang2 Yang. Masa Yang Warded, umi pun nak lepak spital jaga Yang, tapi Yang x bagi, bila Yang larang baik2 umi xnak dengar, Yang pun marah la umi, Yang xmau umi susah sbb Yang. Umi pun x sihat, jadi macamana Umi nk jaga Yang kat spital? X selesa lagi tu..lepastu, bla Yang masuk ward lagi, Yang diam2 x bgtau Umi, Yang x mau Umi susah hati, bkan Yang nk ketepikan Umi.

Bila Yang malas belajar, umi nasihat Yang macam2..klu yang tensen2 nak exam, x boleh jawab exam, umi bg Yang semangat. Umi layan Yang smpi anak2 Umi yang lain jeles dengan Yang, smua pun cakap Yang ank kesayangan Umi. Tpi yang cakap, Umi lagi sayang kaklong..x Bersyukurkan Yang ni? Yang bukan ank Umi yang baik..banyak salah silap Yang pada Umi, sengaja atau x.. Yang suka melawan, suka x mau dengar cakap, suka wat ikut suka ati, suka rasa macam diri sangat besar dan terer.. klu Umi cakap sepatah, bukan stakat sepuluh, seratus Yang boleh jawab balik, dengan lancarnya...

Yang tahu, Umi banyak sangat kecik ati dengan Yang..kadang2 umi marah, umi ugut Yang masuk neraka sebab melawan umi, Yang pun tau itu dan yang jawab lagi, klu Yang masuk neraka, smua sbb umi. sbb umi x doakan Yang. Klu umi doakan dan ampunkan yang, harusla Yang x masuk nerakan kan?? pastu yang tambah lagi, klu doa umi mujarab dan mustajab, umi doa la Yang jadi ank yang baik, doa yang dapt keje best2, doa yang banyak duit n dapat suami mithali n sejati..doa yang masuk syurga. senang hidup Yang.

Umi diam mndengar yang cakap bukan bukan..tapi Yang tahu, hati umi sedih dengan kelakuan yang, mesti umi x sangka Yang boleh jadi smpi macamni..Yang pun sedih. yang selalu marah marah umi, klu yang tensen, umi la jadi mangsa Yang kn? tpi selepas tu yang terus cari umi, minta maaf, Yang jnji x buat lagi, Yang mnyesal. Dlu Yang selalu bagi umi surat, kad yang macam2..nk buat umi seronok dan lupakan dosa Yang..

Yang tahu Yang x berhak mempertikaikan siapa ibu Yang, sbb klu umi pn diberi peluang, mesti umi pun x nak anak macam Yang kan..? Kadang2 Yang rasa, umi lagi sayangkan ank orang dari Yang ank umi, bila Yang persoalkan tindakan umi, umi cakap Yang tetap nombor 1, xde siapa boleh ambil tempat Yang, tapi yang selalu x puashati..sekarang umi dah Adam, mesti yang dah jatuh tempat kedua ni.. Tapi umi, Yang x kisah lagi kerana bagi Yang biarlah asalkan umi bahagia dengan apa yang umi mahukan. Itu lagi penting dari segala-galanya.

Yang mahu umi bahagia menghabiskan hari tua umi. Sekalipun Yang tidak berpeluang menjaga umi dengan baik, Yang x mampu memewahkan umi, tapi Yang mahu umi tahu yang selama ini Yang sentiasa mengambil berat tentang diri umi. kalau Yang mampu umi, semua permintaan Umi Yang nak tunaikan,..macamana Umi tunaikan segala macam permintaan Yang, Yang nak sediakan segalanya untuk Umi. Yang mau Umi bangga dengan Yang, Yang mau Umi tau, Umi ada Yang yang boleh diharap.

Sempena hari ibu, Yang mohon keampunan dari Umi. Kalau Yang bagi Umi seluruh dunia pasti Yang tidak akan dapat membalas segala jasa Umi terhadap Yang. Yang harap umi tahu yang Yang sayang umi sangat dan sentiasa mengharapkan doa dan redha umi. Yang janji akan cuba jadi anak Yang membahagiakan Umi disini dan disana. terima kasih umi dan maafkan Yang.....


p/s: thanx for the vaio X =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..