Friday, April 30, 2010

adam kesakitan

dh 2 hari 2 malam adam asyik buat perangai, meragam dan menangis jek..smpi aku n umi seram. adam bukan begitu. ntah kenapa 2 hari lepas, perangai adam lain sangat..macam2 cara umi buat untuk hentikan tangisan adam.

adam anak yang mudah dijaga..alhamdullilah. bngun malam 3 x, hanya merengek, dberi susu, terus diam dan tdo x berkutik smpi subuh. .cuma skrang sudah pndai mahu bergayut d bahu untuk tdo..lenguh dan sakit pinggang aku mendodoi adam..tapi aku amat bahagia mendengar hembus nafas adam d telinga..melihat muka bersih adam tdo pulas d bahu..hilang semua sakit pinggangku. comei sgt!

tadi ketika memotong kuku adam, aku terperasan kan sesuatu. umi juga. ye, jari kaki adam macam x normal. bila aku belek, ya ampun, ada benang halus dh terlilit mncengkam jari kaki adam..kasihan adam! patutla adam asyik menangis menendang2 kakinya..kami pk, adam kembung perut. menitik air mata aku nk mgeluarkan benang tersebt dari kaki adam..owh, aku mula faham getar rasa seorang ibu, sakitnya melihat adam begitu..adam menangis bila aku cuba menggunting benang tersebut.rasa berdosa pada adam kerana gagal membaca riak tingkahnya..

..jari adam dah mbengkak..kasihan adam..



~~hatiku sakit melihat hati hati yang lain terluka

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..