Thursday, March 17, 2011

harini dan semalam

harini...

tadi pagi p PESTA BELON PANAS kt Putrajaya. bukan stakat belon jek panas, cuaca pun panas amat. ingatkan stat esok.. rupanya tadi dh ada. stat harini smpi 20 Mac.. so tadi tnpa apa apa planning, round round sana.

sekarang ni jalan x boleh lama lama. Adam super hero suka buat perangai. kunun kunun nak beratur beli tiket pun tak kesampaian. ini dah kali ketiga, tiap tiap tahun pergi TAPI sekali pun x pernah naik tau. asyik merenung dari bawah jek. kecut sebenarnya, tapi teringin nak naik. tiket naik xde la mahal RM10 dewasa dan kekanak RM5.

tengok dia,
pas makan aiskrim, tdo. tak mau bangun. buat muka letih.

pastu paksa paksa bangun, tunjuk mainan dan dan sengih selak nak main yg belakang tu cik Anis dia, spupu saya. dah galak dh time ni!


tak larat nk bejalan dengan Adam sekarang. dia baru dapat kaki, tapi belagak sibuk nak belari. lasak kemain.. saya tggu kalau kalau ada ballon camni terbang, takde! jadi boleh balik.

..comel kn ballon ni..

nampaknya tahun ni, hajat nk naik ballon panas tak kesampaian jugak.. CH pun x dapat nk teman. sibuk keje. dia kena keje keras sbb kalau xde pekerja macam dia, produktiviti negara akan merudum.
i vote u untuk pekerja cemerlang tahun ni eh..?
sila rajin rajin.


semalam

disebabkan tak puas hati bila BMI mencanak, saya buat spesel checkup. bukan pakai mesin masuk dua ringgit. dan ini keputusannya...

BMI = 18.5,
dah x underweight walaupun lebih hanya 0.5. ok la kan.
gula darah = 3.2,
OMG, Dr suh rehat klinik minum glukose untuk naikkn gula dan saya x hingin, saya jnji dengan Dr, saya akan makan aiskrim banyak banyak untuk naikkan gula.. Dr geleng kepala tak setuju..

petang, saya kayuh nasikal sbb saya rasa rantai basikal dh berkarat dh lama tak guna  badan saya dah menggemuk! dapat la 15 minit. better than none kan? dh lama saya tak mengayuh.


basikal murah saya, cukup untuk buat saya bakar kalori walaupun sedikit. dan semalam, kerana basikal ni, pokok umi kat sebelah patah. angkara Adam si hero. sibuk nk mengayuh jugak. sudahnya, dihempap basikal atas pokok. umi menangis tak berlagu.


harini dan semalam saya seronok, walau ada yg cuba cuba nak sakitkan hati saya. (tiba tiba)






No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..