Tuesday, March 1, 2011

kalau tak bayar saman...

benci seh tengok berita dua tiga menjak ni. act, dari dulu pun tak tengok berita dah.. nak nak berita arus perdana ni.  tak de sory lansung. balik balik kerdau, merlimau, JPJ, PDRM, saman saman saman. BORING! macam hape kn... cam takde life org kata.. benda yg sama duk ulang tayang ulang dengar. ulang ulang.

ni sekarang kecoh kisah bayar saman. sila bayangkan berapa juta sudah kutipan yang berjaya dibuat hasil bayaran saman ni.. juta juta juta ye. bayangkan... juta juta juta! kaya weh kerajaan sekarang. pasni boleh minta bonus banyak banyak.




saya ada saman tak?

ada ada.

ada dua yang saya dapat notis secara bertulis dari JPJ on the spot.

pertama - tinted cermin =)
kedua - bawa kete jalan jalan dengan roadtax yang tamat tempoh. classs kan?

dan kedua dua tu, saya dh setelkan..on the spot jugak. saya yakin!

jadi, yang saya tak dapat notis secara bertulis, itu tak dikira saman.
jadi, tak payah susah payah check dalam MYEG saman saya. saya buta IT.

tiba tiba saya ada kenyakinan untuk menghiraukan perkara ini setelah baca INI. dan sila LIKE INI banyak banyak! saya SUKA!!!!


saya amat benci HAD LAJU! benci betul!!! sudah sampai masa kerajaan memikirkan had laju yang SESUAI di lebuhraya. 110? 90? 60?? OMG!!! OMG!!! TAK SESUAI SANGAT TAK SESUAI.

bayangkan kereta bermeter 240, tiba tiba tak sampai separuh yang boleh digunakan. macam isi minyak 100 liter, tapi boleh guna 40 liter jek. PEMBAZIRAN MAHA HEBAT disitu. kan kan. saya tak tahu kalau ada manusia yang mampu bertahan bawa kereta dengan kelajuan 90 km sejam selama berjam jam perjalanan.. ada ke?

kalau masih nak pertahankan had kelajuan kebangsaan adalah 110km/j saya cadangkan supaya lepasni semua kenderaan yang masuk ke Malaysia yang satu di ubahsuai meternya. bia meter cukup cukup pakai jek. 100. cukup. boleh gitu...?




sekian,
saya pemandu berhemah tanpa saman.



3 comments:

  1. saya pun ada 4 saman ekor , 3 dah bayar, tinggal 1 lagi belum bayar. betul ker kena black list? tension ah saman2 ni.

    ReplyDelete
  2. baca la link tu.. saya lepas baca bak baik, terus hilag segala tensen.. hahah..

    ReplyDelete
  3. hahah. yer,sy dah baca. takmo tensen2, nti makin byk wrinkle. hikhikhikkk~

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..