Tuesday, March 15, 2011

JAPAN


Jepun kna Tsunami dan sgt mnyedihkn kn? juga menakutkan. serta menginsafkan. semua orang tahu, apa BH selaku akhbar utama kita buat tentang kjadian ini. saya marah betul betul marah. haritu kbetulan saya suruh CH bli paper. FYI, saya dh lama x baca paper. saya x suka tgk berita jam 8 jugak. kecuali kalau ada berita yang saya perlu atau sangat ingin tahu.

baca berita, saya maki cukup cukup BH dan yang jadi mngsa harusla CH. bliau gelakkan saya yg EMO tak tentu pasal.

Ye saya EMO SANGAT! bnda camtu pun buat main.
**#%^*&#***#$*** faham?
dan saya warganegara MALAYSIA mngaku yg saya sangat adore dgn JAPAN.
SANGAT!!!!
dulu saya suka Japan sbb saya suka Mickey.
kemudian saya suka Japan sbb saya suka VAIO.
masa keje saya suka Japan  sbb Japan ada incinerator.
Japan juga negara yang sgt bersih dan berperaturan.

kecik kecik berangan nk kawen ngn Japanese.
habih SPM saya apply Jepun U. dpt pergi intiview tpi Ayah saya x benarkan saya pergi.
saya pun x berani nk pergi sebab kalau kt KISAS saya demam tahap nk mati.
macamna Jepun? saya tak yakin ngn dri sndiri.
buktinya di Sabah, saya balik stiap kali cuti. saya x kuat.
tapi semangat saya tetap tinggi.
masuk U saya belajar bahasa Jepun. saya pastikan saya jdi kesayangan sensei sbb dlm kelas hya saya Melayu. tiap sem saya cemerlang Bahasa Jepun. saya ikut pertukaran pelajar ke Jepun, tapi masa tu ada masalah, jadi saya tak boleh pergi.

Tahun 2005 saya start berjalan.
saya aim nak pergi Jepun jumpa Mickey. saya usahakan macam macam supaya saya dapat pergi. tapi akhirnya permohonan saya ditolak atas alasan
SAYA BELUM KERJA!!!
tensen!

Tahun 2006 bila dh keje, saya apply lagi. umi suruh buat Umrah dulu. tapi saya mahu ke Jepun dulu. saya Apply lagi dan lagi dan lagi. sekali lagi ditolak sebab
SAYA BELUM KAWEN!!!!
double tensen.
ikut kata umi, saya pergi Umrah dulu.

Dua ribu lapan, sekali lagi saya memohon.
ikut agen, katanya agak longgar ke Jepun  masa tu.
cuma ada few pro yg mmg sakit kpala termasuk surat pengakuan bujang  dan pengesahan majikan serta bank statment yg harus ada more than 15K dalam bank. bla bla bla sbb saya seorang tnpa muhrim. susah.
saya ikut semua tu baik baik dan

AKHIRNYA.....





tiga thun menanti dan hasilnya berbaloi.
saya jumpa live ngn Mickey setelah 3 jam beratur.
saya dapat tgk incinerator depan mata.
saya menginap di hotel yg mngadap Fujiyama.
tapi nihongo saya sudah tinggal 10 patah sahaja masa ni.
saya SERONOK!





sekarang,
saya sangat simpati dengan Jepun.






dan sekarang juga..
saya rasa nk g Jepun sekali lagi =)




 

5 comments:

  1. wah...very committed..dan tahniah..coz berjaya jugak menjejakkan kaki ke Jepun. I'm impressed.

    ReplyDelete
  2. ina.. tu la org cakap..
    dimana ada kemahuan kn..... =))

    ReplyDelete
  3. kikiki..teringat kesah kak yati stress nak kawen masa tuh...=P

    ReplyDelete
  4. Saya pn sgt adore dgn japan. Impressed sgt dengan dorg punya culture, humanity dan semua! technology dorg even canggih tp x besar kepala pun. Last december pg sana, mmg teruja sgt2@ rasa nak tinggal trus kt sana pn ada. haha

    hope mereka tabah la eh. lets pray for them!

    ReplyDelete
  5. deena : stress kalau aplication kena reject lagi dan lagi.. hahah. sanggup kawen kontrak tu..!

    fiffy : sangat! suka sangat! jum tukar kerakyatan jum =P

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..