Monday, April 18, 2011

tarik diri saat hampir akhir


penah tak korang rasa tiba tiba nak tarik diri? tiba tiba ada perasaan kuat mengatakan Dia bukan lelaki itu.

sekarang saya tgh kuat merasakan dan tgh kuat melawan perasaan itu. bercakap dengan mereka terdekat yang lebih pakar, katanya perasaan itu normal kalau hari yang dirancang makin dekat. hari yang dirancang memang makin mendekat. masa bergerak. tapi saya masih statik.

dan sekarang, rasa nak berundur kebelakang.

saya selalu memikirkan satu hal yang saya sendiri tak tahu kenapa saya perlu berfikiran begitu.

tiba tiba saya merasakan dia bukan yang terbaik. saya cari semua kelemahanya dan saya buat punca pergaduhan. saya mengharapkan dia akan kuat dengan saya. saya harapkan dengan sebenar benar harap dia akan bertahan dengan saya.

saya ungkit semua cerita silam dan saya kaitkan dengan kisah kami. saya takut kisah silam itu, akan terjadi pada saya. saya takut dia akan mengulanginya.

saya tiba tiba begitu rindu pada encik kekasut. saya bandingkan dia dan encik kekasut dan sampai sekarang, encik kekasut sentiasa menang dihati dan dimata saya.

saya mengharapkan dia seperti encik kekasut saya, tapi saya juga sedar dia yang saya kenal lewat dua tahun yang lalu, mustahil menjadi begitu.

saya berharap dia akan memujuk saya berkali kali dengan cara yang paling romantis. saya berharap dia melaungkan pada saya kata kata cinta supaya saya bertahan. saya berharap dia akan terus memegang tangan saya walau saya meronta minta dilepaskan. saya sentiasa berharap dia ada dengan saya saat ini...

dan saya akan menangis kalau apa yang saya harap tinggal harapan..

dan sekarang saya takut mhu bergerak. kedepan atau kebelakang..





5 comments:

  1. when he is the right one, you will know. macam saya, takde perasaan berbelah bahagi. nobody's perfect, dan tak semua punya perangai yang sama, kalau kita bandingkan dengan orang lain, mmg tak aci tau..lebih baik kita kenali diri dia for who he is. cari kelebihan dia, kalau perangai baran dan suka pukul ke, better not

    ReplyDelete
  2. jangan kak.. jangannnnn... kn da beli chinchinnnnnnn....!

    ReplyDelete
  3. dear...sumtym benda baik ni syaitan suka kaco & menghasut....kuatkan hati & yakinlah dia yg terbaik...the best thing is buat solat istiqarah ok :)

    ReplyDelete
  4. siapakah dia itu?adakah saya kenal?

    ReplyDelete
  5. sy penah rasa perasaan seperti ini....tp, tak tau nk luahkan kt sape////

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..