Monday, March 14, 2011

bukan rojak asma

pertamanya, n3 tiada kaitan ngn resepi.

keduanya, sekarang sudah seminggu selamat balik dari Tioman. sekarang kalau  p Tioman mesti ambil gmbar kat cni.. tba tba Tioman skrg ada mercu tanda.. TIONGMAN. masa balik haritu, ombak menggila dan menakutkan.. tapi Alhamdulilah.. xd la muntah pun. EKSEN seh sekarang. dulu setengah jam before boarding mesti makan ubat vomit yang mnyebabkan ketiduran. sekarang sudah tiada lagi. siap boleh relaks relasks baca novel. peningkatan kehidupan.

..yg kt belakang tu, mercutanda Tioman, yg kt depan tu pekerja Tioman..


sekarang dh pandai berdikari kn, balik dri Tioman ke kuantan naik bus lompat lompat. faham apa itu bus lompat lompat. act, b4 kuar dh tya bus Trans, ada bus kul 1 n kul 5 dari Mersing ke Kuantan, kunun nk catch bus kul 1, tpi sebab Feri delay n ombak melambatkan perjalanan, bla smpi bus dh jalan, bus kul 5 lak, tiket dh habih. walhal tadi masa kol, akak tiket kata x yah book sebab tiket banyak lagi. jahano la! jadi terpaksa naik bus lompat lompat. bus buruk je, asal smpai.

ketiganya, kat Rompin, ada seorang mamat naik n duduk krusi sebelah. mamat ni sangat menarik perhatian. sepanjang perjalanan dari Rompin ke Kuantan, asyik membaca novel. bersungguh tau. saya kat sebelah, rasa ada pesaing jek.  saya snap pic 3 4 kali pn bliau tak perasaan. heee... dengan pakaianya, cara duduknya, siapa sangka dia mengamalkan budaya mmbaca dimana jua. sebab tu, jgn hukum buku bedasarkan kulit ye tuan puan.

..tgk mamat ni. memang x sangka boleh setekun itu baca novel..


keempatnya, haritu p cek kesihatan tulang. dan mari lihat keputusan. T=1.8 ie berisiko rendah.. mesin tipu ke apa? haha.. walhal saya adalah pesakit tulang belakang. o, ini adalah kndungan kalsium dlm tulang.. lihat lihat, tulang saya sihat. berisiko rendah untuk osteoporosis gayanya.


kelimanya, hari minggu saya dan dia layan RANGO. sementara tggu wayang, saya dan dia p cek berat sama body fat dan terus rasa nk nagis.. berat x berat la, sudah turun sekilo lagi.. tapi TAPI TAPI body fat index sangat macam nk sakit jantung. sket lagi nk melepasi paras normal. bahaya! CH yg kat sebelah dah melepasi paras normal dh pun. buncit! bila nk kurus seperti dua tahun lalu ntah la..

..si gemuk satu dan dua..

natijahnya, atas kesedaran, saya galakkan dia berenang. galakkan berenang bukan galakkan bergalak ye!kami menuju pergi beli swimming trunk untuk dia. sebab saya yang x pandai berenang ni dh ada satu set. pilih pilih memunggah tiga department, beli satu set. geli SEKSI haha.

jgn pki depan bukan muhrim, takut ada yg konfuse dgn dugong, itu pesan saya . walhal saya risau dia berseksi seksi di swimming pool tnpa saya. sila pergi berenang dengan abg zul dengan faiz dengan abg azrul sahaja ye! pasni, kalau dia ada duit, mahu beli basikal pulak katanya... saya pun ada basikal, tapi sekarang tersadai sebab tuanya sakit tulang. ksian basikal berehat letih. CH, sila berusaha untuk kurus kembali!



lepas tu lepas tu CH belikan saya ni! sebagai ganti. nak beli HUGO PURPLE xde kmampuan dan lagi HUGO PURPLE sudah ada yang berjanji nk beli untuk harijadi Mei nnti. dan CH janji nak bagi APPLE kn kn kn.. haha. sayang awak leeeeeebih!

pastu semalam saya potong rambut lagi dan sekali lagi saya menyesal. knpa bila kt kedai cantik balik rumah bertukar buruk? sedih!!

perkara ketujuh, saya rsa saya sekarang sungguh tiada kemahuan mahu menulis tapi saya tetap mahu berblog sbb blog macam diari. nnti bila gaduh ngn CH saya boleh bukak blog dan tunjukan bukti segala kejadian lupa, saya boleh bukak dan cek n3 dalam blog. boleh kn macam tu....

sekian.




2 comments:

  1. awat tajuk serupa macam i je ?bezanya,isi kandungan je lain..karangan u panjang 300 patah perkataan.

    ReplyDelete
  2. u la tajuk mcm i.. haha.. i pya 11:11 AM. u punya 5:52 PM.. haha.. suka rojak kot..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..