Tuesday, March 2, 2010

aku cuba menjadi positif





situasi 1

Q: give sources of solid waste

student : miss, ini apa? (smbil tangan tnjuk2 pada soalan)
me :apa? (aku dh berkerut konfuse, apa yg dia nk tya aku?)
student : apa maksud nih mis (smbil sengih2)
me : apa yg awk x faham??
student : solid waste tu apa miss?
me : terdiam..pandang dgn penuh misteri..
me dalam hati : (knp dia tya aku soklan g2?)

sejurus lepas tu, aku rsa nk nangis, sakit kepala.
helllloooooo..dh stgah sem aku ngjar ko solid waste, and at the end, ko boleh tya aku solid waste tu apa????


situasi 2

Q: Give legislation that empower.....

student : miss, legislation tu apa?
me :apa???????

ye, bak kata Dna, aku bukan ngajar korang pki english Band 7 pun..tp klu korg tya aku soalan yg x sepatutnya macam tu, serius la aku nk marah. dari awal sem duk belajar legislation n regulation, cam nak sawan aku bercerita dlm kelas, bila time final, korang boleh x tau mkna legislation?!


situasi 3

student : miss, soklan ni yg mana miss?
me : yg mana apa?
student : yg tu ye miss, yg ada 5 tu (smbil sengih2, tnjuk2 hasil contengan pd kertas)
me : bukan yg ni la..soklan ni nak....( bla bla bla dot com dot my)
student : ooo..yg ada 3 tu miss ye
me : terdiam smbil geleng2 kpla

me dalam hati : korang x faham apa aku ngajar, tp korang hafal notes aku kn? korang ingat yang ni 5, yang tu 3, yang begini 7, tp korang x taw apa smua tu.. sbb tu korg x faham soklan, korang main jawab ikut sedap tulis jek!


subhanaallah

penat rasa..sungguh!
bila mnanda aku rsa nk nangis dlm masa yg sama rsa nk tergelak.

-salah aku x pndai ngajar korang
aku bukan lulusan oxford, bukan juga engineer yg layak mgajar korng subjek ni.

-salah aku x pndai english
ok, notes adlh in english, salah aku sbb elaborate n explain in malay. patutnya aku kena ikut ckp mereka2 diatas supaya mengharamkan pnggunaan BM in class.. must b in english, walau hakikatnya ngajar in malay pun korg x faham..tp bukan salah korang..

-salah aku x bg korang asigment sebukit
ye, moralnya sem akn dtg. aku akn bg korg asigment stiap mggu walau hakikatnya aku tau akn berlaku pmbaziran kertas d c2..klu pun korang htr asigment dlm bahasa indonesia, korang masih jugak x slah..wlu korang paste sekali ngan 'edit' n 'back to top' korang masih jugak btul...

-salah aku wat soalan exam susah
aku dh puas pk, soklan yg paling mudah nk bg korang, siap bg tips detail, tutorial sebijik2, tp masih jugak susah..next time klu soalan xde state, list, give, jgn slahkan aku, sbb mereka2 diatas dh mngeluarakan arahan pengharaman pnggunaan state, list n give. soalan harus aplication, elaboratian n explanation..aku x salahkan korang...


buat mereka diatas, ketahuilah, mereka mereka ini, sama seperti aku. hakikatnya, kami x sehebat kamu kamu diatas, jgn kerana mahukan keglamoran, mahukan keuniversalan, mahukan keinternationalan, mahu kelihatan grand, mereka mereka dan aku terus mnjadi mangsa.


motif gambar : knp dia faham tetapi dia x faham?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..