Wednesday, March 3, 2010

mari makan madu

smalam dpt madu dari k'long. 2 box k'long poskn, jadi aku harusla rajin smpi habis...

sejak berpenyakit ni, aku beriltizam untuk amalkan pmakanan madu. smua org pn tahu, byk khasiat madu ni..Khasiat madu lebah tlah disebutkan dalam Al-Quran, di mana Allah berfirman:

“Dan Tuhanmu mewahyukan kepada lebah; makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu. Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat PENAWAR yang menyembuhkan manusia. Sesungguhnya pada yang demikian terdapat tanda-tanda bagi orang yang memikirkan” (surat An Nahl ayat 68-69).

Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam juga ada berpesan agar seseorang itu berubat dengan madu dan al-Qur'an, Baginda bersabda, maksudnya:

"Ambillah / pergunakanlah olehmu sekalian akan dua ubat penyembuh iaitu madu dan al-Qur'an."

byk klu bercakap pasal madu, nk story pasal habbatus sawda a.k.a biji hitam

seperti madu, HS juga dipercayai dan diyakini dpt mgatasi segala macam jenis pyakit..bukan aku yg kata, terdapat banyak kajian perubatan lama dan moden telah dibuat untuk mencari sejauh mana kebenaran kenyataan ini. Di dalam Kitab At Tibbun Nabawi (Pengubatan Cara Nabi yang ditulis oleh Ibnu Qayyim Al Jauziyah), menyebut bahawa HS dapat mengubati 50 jenis penyakit tanpa memberi kesan sampingan.

Dari kitab As Shahihain dari Abu Salamah RA dari Abu Hurairah RA bahawa Rasulullah SAW bersabda: “gunakan Habbah Sauda kerana di dalamnya terdapat ubat dari segala macam jenis penyakit kecuali As sam (maut)” HR Bukhari.

so mulai pagi tadi, aku start minum madu yang bercampur HS, moga aku terus rajin la nk amalkannya..

klu sape2 nk tau pasal madu ni, boleh link ke:

http://otaimadu.blogspot.com
http://www.madusawda.com
http://www.rahsiamadu.com


nota dari aku : aku x jual madu tau..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

..US..